Hur får man en stor rumpa?

Frågan ovan är en väldigt vanlig fråga som jag tänkte svara på nu. Jag har alltid tyckt att det har varit så snyggt med stora/välformade rumpor. Har man redan en stor rumpa är det sjukt snyggt att träna den så den verkligen "sitter" snyggt också och inte bara hänger. Eller om man har en mindre rumpa och vill få den större. Hur gör man då?
 
Jag har alltid haft lite rumpa, så den har inte varit helt platt så att säga. Det jag har känt är att det är väldigt kul att träna rumpa/ben och jag tycker att jag fått väldigt bra resultat och därför fortsatte jag. Jag hade alltså inget koplex över min kropp innan utan tyckte bara det var ett extra plus med resultaten.
 
Först och främst tog jag hjälp av en duktig PT som jobbade på mitt gym. Han hjälpte mig med grundträning och teknik, egentligen i all träning, inte bara ben. För det är så viktigt att man inte gör fel så man inte skadar sig. Efter det fick jag några bra övningar av honom och jag frågade också runt bland andra som tränade mycket och googlade på övningar som jag sedan testade och fortsetta med om de kändes bra. 
 
Efter att jag hittat bra övningar började jag träna ett pass en gång i veckan och sedan utökade jag det till två benpass i veckan, ett tungt benpass med mycket vikter och ett lite lättare med mycket kroppsvikt. Det funkade bra men efter ett tag kände jag att utvecklingskurvan avtog, trotts att jag blev starkare. Jag funderade då på om jag behövde få i mig mer protein, alltså att jag inte fick i mig tillräckligt via maten. Jag köpte ett väldigt naturligt bra proteinpullver som tyvärr inte smakade speciellt gott men mixade man ner en banan i blev det hur bra som helst. Sen tog det fart igen och jag fick lära mig baksidan (haha) med att få en stor rumpa, man växer ur alla sina jeans...hopplöst men så är det. Här nere kommer mitt träningspass som jag brukar köra och lite tips på proteinpullver mm.
 
Benpass:
 
Marklyft med 40 kg 7 X 3
 
Squat på halv pilatesboll med 5 kg vikt 12 X 3
 
(Utfallssteg med spark och 7 kg hantlar 
 
Squat jump 10 X 1 med 5 kg vikt
 
Utfallshopp 10 X 1 med 5 kg vikt)
 
(Varva dessa tre med squaten högst upp)
 
Donkey kicks med rakt ben åt höger, vänster och i mitten 10 rep på båda benen 
 
Donkey kicks med börjt ben åt höger, vänster och i mitten 10 rep på båda benen
 
Donkey kicks med vajer 20 kg 10 X 3 på båda benen
 
Knäböj med pilatesboll i ryggen mot väggen
 
Knäböj i maskin med ett ben 8 X 3 på varje ben
 
Stretcha 30 min
 
Tips:
 
- Ät varierad kost.
- Köp vikter som du kan sätta runt ankeln. Går att använda i så mycket och effektiviserar träningen ordentligt.
- Köp en pre workout. Jag använder mig an fitnessgurus. Det gör en riktigt pigg och allert och man är lite seg.
- Överträna inte utan håll dig till två gånger i veckan.
- Variera din träning och vikterna.
 
En sista parantes:
 
Jag har märkt att när min vardag bestod av att plugga och vara i skolan och jag rörde mig endast när jag var på gymmet så fick jag mycket snabbare resultat. Nu jobbar jag och rör på mig hela tiden och jag har märkt att det är lite svårare att få resultat då. Men det kommer nog när min kropp har vant sig vid en ny vardagsrutin.
 
Kosttillskott:
Har ni några bra tips som ni kan dela med er av? Skriv i kommentarsfältet så kan vi inspirera varandra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback